Plan dnia dla najmłodszych dzieci – jest dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci np. karmienie, spanie, toaleta (na żądanie i w razie potrzeby).
Przewiń w prawo
Godzina | Nazwa | Adnotacja |
---|---|---|
Poniedziałek-piątek | ||
6:30 - 8:25 | Przyjmowanie dzieci, indywidualne kontakty z rodzicami, zabawy dowolne | |
8:25- 8:30 | Przygotowanie do śniadania | |
8:30-9:00 | Śniadanie | |
9:00- 9:15 | Czynności higieniczne po posiłku | |
9:15- 9:45 | Zajęcia dydaktyczne | |
9:45- 10:00 | Przygotowanie do II śniadania | |
10:00- 10:15 | II śniadanie | |
10:15- 11:00 | Zabawy ruchowe/ pobyt na świeżym powietrzu | |
11:00- 11:15 | Obiad I | |
11:30- 12:00 | Czynności higieniczne po posiłku, przygotowanie do leżakowania | |
12:00- 14:00 | Leżakowanie | |
14:00- 14:15 | Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu | |
14:15- 14:45 | Obiad II | |
14:45- 15:00 | Czynności higieniczne po posiłku | |
15:00 - 17:00 | Zabawy dowolne, odbieranie dzieci przez rodziców i opiekunów |

Miesięczny plan pracy opiekuńczo- wychowawczo -dydaktycznej
w Żłobku Samorządowym w Supraślu
Sierpień 2021
Przewiń w prawo
ZADANIE |
SPOSÓB REALIZACJI |
CEL |
||
---|---|---|---|---|
Rozwój społeczny |
– Dzień Kolorowanek – Dzień Arbuza – Wielki Dzień Pszczół – Międzynarodowy Dzień Kota – Światowy Dzień Słonia – Międzynarodowy Dzień Latarni Morskich – Dzień ciasta Lodowego – Światowy dzień Fotografii |
|
||
Czynności samoobsługowe i nawyki higieniczne | • Utrwalanie odpowiedniego zachowania podczas posiłków.
• Utrwalanie samodzielnego spożywania posiłków- pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki, widelca i kubka. • Zachęcanie dzieci do spożywania warzyw i owoców. • Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych: mycie rączek i buzi, próby samodzielnego wycierania ręcznikiem papierowym. • Zachęcanie oraz utrwalanie umiejętności korzystania z nocników i sedesów, sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych. Stopniowe wydłużanie czasu siedzenia na nocniku. • Dalsze wdrażanie do nauki samodzielnego rozbierania i ubierania się. • Zachęcanie do sprzątania po wspólnej zabawie. |
• Kształtowanie i rozwój umiejętności samoobsługowych oraz nawyków higienicznych u dzieci
• Kształtowanie samodzielności u dziecka. • Rozwijanie świadomości zdrowotnej. • Dbanie o czystość. • Zapoznanie ze sposobem ubierania się. Dziecko samodzielnie ubiera się i rozbiera. • Wdrażanie do utrzymywania ładu i porządku. • Wspomaganie rozwoju dziecka. |
||
Kształtowanie sprawności ruchowej, wychowanie zdrowotne | · Nauka i doskonalenie umiejętności raczkowania, chodzenia.
· Nauka i doskonalenie chodzenia na spacery za pomocą węża. • Nauka pokonywania przeszkód na drodze (np. Zabawek). • Pobudzanie do schylania, sięganie po zabawki. • Praca nad kształtowaniem umiejętności ruchowo – naśladowczych. • Codzienna gimnastyka- ćwiczenia całego ciała. • Zabawy balonami, wspomagające ogólny rozwój ruchowy dziecka (podrzucanie, łapanie, podawanie sąsiadowi). • Ćwiczenia z piłkami- turlanie, rzut do celu, podrzucanie do góry, rzucanie między sobą. • Pokonywanie toru przeszkód piankowych mega bloków. • Ćwiczenia taneczne na świeżym powietrzu. • Spacery i zabawy na świeżym powietrzu. • Organizowanie zajęć ruchowych na świeżym powietrzu • Marsz w rytm muzyki. • Zajęcia z instrumentami muzycznymi i wspólne na nich gramy. • Wyklaskiwanie i wystukiwanie prostych rytmów z rzeczy znalezionych w lesie i żłobkowym placu. • Codzienne zabawy w nawlekanie makaronów na sznurki i kolorowe druciki. • Formowanie i odciskanie różnych kształtów w piasku, glinie, błocie. • Dopasowywanie do siebie elementów drewnianych układanek. • Szeregowanie klocków, budowanie i burzenie wieży. • Rysowanie i kolorowanie kredą na różnych powierzeniach w okolicy żłobka. • Wydzieranie, lepienie i inne zabawy plastyczne. • Zabawy chustą animacyjna (karuzela, przebieganie pod kopułą, odrobina gimnastyki) |
|
||
Rozwój mowy i myślenia |
• Nauka prostych wierszyków z pokazywaniem „Ręce do machania”, „Kółko Graniaste”. |
|
||
Ręce do machaniaRęce do machania (dzieci machają rękami) Kółko graniaste czterokanciasteKółko graniaste czterokanciaste, kółko nam się połamało |



Zapraszamy do obserwowania naszego profilu w Social Media
